В один день дві сесії: Районної ради 7 сесія

АНАЛІЗ МАТЕРІАЛІВ (ПРОЄКТІВ)
Сьомої сесії восьмого скликання
Кременчуцької районної ради Кременчуцького району
Полтавської області

 «Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.»[1]

 «Депутат місцевої ради – представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу» [2]

Відповідно до розпорядження голови Кременчуцької районної ради Полтавської області №31-р від 18.06.2021 року на розгляд сьомої сесії восьмого скликання Кременчуцької районної ради Полтавської області винесено 23 питання. Пленарне засідання призначено на 10:00 годину 30 червня 2021 року.

В той же час на офіційному веб-ресурсі Кременчуцької районної ради Полтавської області, в розділі «Матеріали до чергової сесії», (http://kremrada.pl.ua/materiali-chergovoyi-sesiyi) опублікований 51 (П’ятдесят один) проєкт рішень.

Проаналізувавши 23 проєкти рішень, які анонсовані на розгляд сьомої сесії восьмого скликання Кременчуцької районної ради Полтавської області, згідно розпорядження голови Ради №31-р від 18.06.2021 р., не виявлено корупційних факторів.

Проєкти винесених рішень опубліковані з дотриманням ч. 3 ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», тобто не пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Окремо хочеться розглянути опубліковані на офіційному веб-ресурсі Кременчуцької районної ради Полтавської області, в розділі «Матеріали до чергової сесії» (http://kremrada.pl.ua/materiali-chergovoyi-sesiyi) проєкти рішень, які не анонсовані до розгляду на черговій сесії, відповідно до розпорядження голови Ради №31-р від 18.06.2021 р., але можуть бути винесені на розгляд з метою прийняття, в силу своєї актуальності, а саме:

  1. Проєкт рішення «Про внесення змін до рішення від 17.12.2020 р. «Про постійні комісії Кременчуцької районної ради восьмого скликання»» передбачає внесення змін до складу постійних комісій Кременчуцької районної ради Полтавської області восьмого скликання.

Але аналізом локальних нормативно-правових актів, таких як Регламент Кременчуцької районної ради восьмого скликання, затверджений рішенням другої позачергової сесії Кременчуцької районної ради від 17.12.2021 р. (зі змінами, внесеними рішеннями шостої позачергової сесії Кременчуцької районної ради від 26.05.2021р. та від 09.06.2021р.) та Положення про постійні комісії Кременчуцької районної ради восьмого скликання не передбачено законодавчо закріплених підстав та встановленого порядку (процедури) внесення змін до складу Постійних комісій Кременчуцької районної ради Полтавської області восьмого скликання, окрім останнього речення ч. 9 ст. 18 Регламенту Кременчуцької районної ради восьмого скликання, затвердженого рішенням другої позачергової сесії Кременчуцької районної ради від 17.12.2021 р. (зі змінами, внесеними рішеннями шостої позачергової сесії Кременчуцької районної ради від 26.05.2021 р. та від 09.06.2021 р.), яким визначено, що рішення по внесення змін до складу постійної комісії приймається більшістю від загального складу Ради.

Відсутність підстав та порядку внесення змін до складу постійних комісій може призвести до перевищення повноважень, які визначені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», та зловживання владою Головою й депутатами Ради, оскільки склад постійних комісій може бути змінено без наявності на то законних та об’єктивних причин, що, в свою чергу, може призвести до негативних наслідків.

  1. Аналізом проєкту рішення «Про надання дозволу Прокопчуку Олександру Костянтиновичу на приватизацію шляхом викупу комунального майна, розташованого за адресою: м. Кременчук, проспект Полтавський, 40», встановлено потенційну загрозу нестачі бюджетних коштів для фінансування першочергових потреб Кременчуцького району, шляхом заниження вартості майна оцінювачем, що може призвести до зниження суми податків та зборів, які відповідно до вимог чинного законодавства необхідно сплатити до відповідних бюджетів сторонами правочину.

По перше: з проєкту рішення не можливо встановити чи внесено висновок оцінювача Кременчуцького відділення Полтавської ТПП про вартість майна від 31 березня 2020 року до Єдиної бази даних звітів про оцінку, з метою забезпечення розміщення, створення, зберігання та оприлюднення всієї інформації про об’єкт нерухомості та його вартість, електронне визначення оціночної вартості, автоматичний обмін інформацією і документами з авторизованими електронними майданчиками та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до яких здійснюється за допомогою мережі Інтернет, яка запроваджена Фондом державного майна України.

Друге: дослідивши ринок нерухомого майна (гаражів) можна дійти висновку, що вартість одного метра квадратного, в середньому, 1955 грн. (Одна тисяча п’ятсот п’ятдесят п’ять гривень 00 коп.), в той же час оцінкою, на яку посилаються в проєкті рішення встановлено вартість одного метра квадратного в розмірі 549,65 грн. (П’ятсот сорок дев’ять гривень 65 коп.).

Тобто бюджет може недоотримати значні кошті від можливого продажу комунального майна, а також бюджет втратить недоплачені суми податків та зборів, які відповідно до вимог чинного законодавства необхідно сплатити до відповідних бюджетів сторонами правочину.

Третє: відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» приватизації не підлягають казенні підприємства та об’єкти, необхідні для виконання державою своїх основних функцій, зокрема державні заклади охорони здоров’я, у тому числі приміщення, в яких розміщуються державні заклади охорони здоров’я. Згідно проєкту рішення «Про надання дозволу Прокопчуку Олександру Костянтиновичу на приватизацію шляхом викупу комунального майна, розташованого за адресою: м. Кременчук, проспект Полтавський, 40» окреме індивідуально визначене комунальне майно, розташованого за адресою: м. Кременчук, проспект Полтавський, 40, загальною площею 179,6 м2: гараж, інв.№ 10310009, що складається з 4-х боксів загальною площею 84,4 м2; гараж, інв.№10310022 загальною площею 30,4 м2; гараж, інв.№10310023, загальною площею 31,0 м2; гараж, інв.№10310024, загальною площею 33,8 м2, та такого, що перебуває на балансі Кременчуцької районної ради під інв.№10310017 і має визначену вартістю 98 719 грн (дев’яносто вісім тисяч сімсот дев’ятнадцять гривень) належить до Комунального некомерційного медичного підприємства «Кременчуцька центральна районна лікарня».

Тобто Комунальне некомерційне медичне підприємство «Кременчуцька центральна районна лікарня», її об’єкти та майно не належить до об’єктів приватизації та не може приватизоване шляхом викупу.

Четверте: складається таке враження, що під час підготовки проєкту рішення Відділом комунального майна Кременчуцької районної ради навмисно не враховано рішення від 24 грудня 2020 року третьої сесії Кременчуцької районної ради Полтавської області восьмого скликання «Про передачу цілісного майнового комплексу комунального некомерційного підприємства Кременчуцької районної ради «Кременчуцька центральна районна лікарня», яким було передано безоплатно зі спільної власності територіальної громади Кременчуцького району Полтавської області цілісний майновий комплекс комунального некомерційного підприємства Кременчуцької районної ради «Кременчуцька центральна районна лікарня» з активами, пасивами та чисельністю працюючих у комунальну власність Кременчуцької міської територіальної громади в особі Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області.

Такий проєкт рішення має ознаки порушення Закону України «Про запобігання корупції»,  зловживання владою та службовим становищем, що є неприпустимим.

  1. Проєкт рішення «Про структуру та штатну чисельність виконавчого апарату Кременчуцької районної ради» порушує ст. 56 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», якою визначено, що районна рада обирає заступника голови ради, в той же час проєктом рішення передбачається ТРИ штатних одиниці посади «заступник голови районної ради».

Такий проєкт рішення має ознаки порушення Закону України «Про запобігання корупції», зловживання владою та службовим становищем, може призвести до нераціонального використання бюджетних коштів й додаткового фінансового навантаження на районний бюджет, що є неприпустимим.

 

ВИСНОВОК АНАЛІЗУ ПРОЄКТІВ СЬОМОЇ СЕСІЇ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ:

Проаналізовані проєкти рішень, які оприлюднені на офіційному сайті Кременчуцької районної ради Полтавської області, мають ознаки зловживання владою та службовим становищем посадовими особами органу місцевого самоврядування, можуть призвести до нераціонального використання бюджетних коштів й додаткового фінансового навантаження на районний бюджет, порушують Закон України «Про запобігання корупції», що є неприпустимим.

Цей аналіз опубліковано за підтримки Європейського фонду за демократію (EED). Його зміст не обов’язково відображає офіційну позицію EED. Інформація чи погляди, висловлені у цьому матеріалі, є виключно відповідальністю його автору.

[1] ч. 2 ст. 68 Конституції України
[2] ч. 1 ст. 2 ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад»

Дві сесії в один день:
Районної ради http://www.kac.org.ua/2021/06/30/rayonna-rada/
Міської ради http://www.kac.org.ua/2021/06/30/miska-rada/