Вперше на візуальний образ міста звернув нашу увагу Андрій Осіпов, експерт Інституту політичної освіти, який проводив зустрічі з громадськими активістами та студентами КрНУ. Експерт першим пов’язав перенавантаження міста різного роду рекламою та корупційність міських дозвільних структур.
![](http://www.kac.org.ua/wp-content/uploads/2018/12/47685027_1743075669130234_4903365034274455552_o.jpg)
7 грудня 2018 року ГО Культурний діалог та ГО «Кременчуцький антикорупційний центр» організували та провели зустріч “Як впорядкувати вуличну рекламу у Кременчуці?” Гостями були Настя Івченко з ГО Промолодь, яка розповіла про досвід Черкас та Поліна Вєтрова з ГО Гадяч дружній, яка розповіла про власний досвід роботи архітекторкою та про вивчення досвіду міст Європи.
![](http://www.kac.org.ua/wp-content/uploads/2018/12/47680969_1743075542463580_4152350768042606592_o.jpg)
Серед учасників були представники кременчуцької влади, ради по дизайну (дорадчого органу при міськвиконкомі), бізнесу, громадські активісти та небайдужі до візуального образу міста мешканці. Зустріч представників різних груп з різними інтересами та візіями щодо впорядкування вуличної реклами, була динамічною. Представники влади говорили про механізми реалізації ЗУ “Про рекламу” та складнощі у врегулюванні реклами, яка розміщується на приватних будівлях та про штрафи… Звучало питання, хто ж має формувати культуру та смак реклами? Були озвучені думки про необхідність об’єднання спеціалістів та розвитку своєї професійної спільноти. Всі учасники говорили, що у Кременчуці є місця, які мають жахливий і некомфортний вигляд, наприклад: вулиця Першотравнева в районі ринку.
![](http://www.kac.org.ua/wp-content/uploads/2018/12/47684364_1743074492463685_7398990111288852480_o.jpg)
Звучала думка про перенавантаження інформаційного простору Кременчука рекламою товарів та продуктів. А інформація про культурне життя міста – відсутня.
![](http://www.kac.org.ua/wp-content/uploads/2018/12/47580620_1743074202463714_3189800665173983232_o.jpg)
Дискусійною виявилася тема ідентифікації міста, як промислового. Йшла мова про те, що місту потрібний дизайн-код, який би був єдиними правилами для всіх, впорядковував би нездорову конкуренцію між підприємцями у розмірах та кричущих кольорах вуличної реклами. А головне, визначав прийнятну для всіх груп гравців та звичайних мешканців ціннісну основу, яка б стала об’єднавчою у роботі над впорядкуванням вуличної реклами та вивісок у Кременчуці. Зараз, в деяких районах, Кременчук виглядає як місто-ринок або місто-супермаркет, а візуальний образ міста формують ціни на продукти та товари.