АНАЛІЗ МАТЕРІАЛІВ (ПРОЄКТІВ) VI сесії Кременчуцької міської ради Кременчуцького району  Полтавської області VIII скликання

 

 

 

«Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.»

 

І. До Проєкту порядку денного пленарного засідання VI сесії Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області VIII скликання 30 червня 2021 року включено 38 питань, 37 з яких – це проєкти рішень.

П’ятнадцять проєктів рішень опубліковані з порушенням ч. 3 ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», тобто пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття, а саме:

  1. Про звернення депутатів Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області до Президента України, Голови Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Антимонопольного комітету України щодо врегулювання ситуації з функціонуванням ринку газу
  2. Про звернення депутатів Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області до Кабінету Міністрів України та Міністерства оборони України щодо передачі з державної власності до комунальної власності Кременчуцької міської територіальної громади нерухомого майна розміщеного на земельних ділянках державної власності
  3. Про надання, вилучення та оформлення земельних ділянок в оренду громадянам
  4. Про надання земельних ділянок в постійне користування
  5. Про надання дозволу на внесення змін до документації із землеустрою
  6. Про проведення земельних торгів
  7. Про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель
  8. Про внесення змін до показників спеціального фонду бюджету Кременчуцької міської територіальної громади у 2021 році
  9. Про початок роботи по розробці містобудівної документації міста Кременчука
  10. Про припинення права користування земельними ділянками;
  11. Про внесення змін та доповнень до рішення Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 25 травня 2021 року «Про початок роботи по внесенню змін до детального плану території центральної частини міста Кременчука».
  12. Про відмову в розробленні технічної документації із землеустрою щодо поділу та об’єднання земельних ділянок
  13. Про надання згоди комунальному підприємству «Теплоенерго» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області на укладання договору постачання природного газу
  14. Про затвердження рішень виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області від 04.06.2021 № 732, від 04.06.2021 № 733, від 04.06.2021 № 734, від 04.06.2021 № 735
  15. Про внесення змін до найменування та реорганізацію комунальних закладів культури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області

 

ІІ. В проєктах рішень VI сесії Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області VIII скликання 30 червня 2021 року, що аналізуються встановлено порушення в частині опублікування персональних даних фізичних осіб (прізвище, ім’я, по батькові, РНОКПП, адреса) у формі відкритих даних.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про інформацію» захист інформації – сукупність правових, адміністративних, організаційних, технічних та інших заходів, що забезпечують збереження, цілісність інформації та належний порядок доступу до неї.

Частиною 2 ст. 11 «Про інформацію» визначено, що не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров’я, а також адреса, дата і місце народження.

Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України «Про захист персональних даних» визначено, що об’єктами захисту є персональні дані.

Відповідно до ч.1  ст. 6 Закону України «Про захист персональних даних» визначено, що мета обробки персональних даних має відповідати законодавству про захист персональних даних.

Відповідно до п.1 ч. 3 ст. 101 Закону України «Про доступ до публічної інформації» встановлено, що публічна інформація, яка містить персональні дані фізичної особи, оприлюднюється та надається на запит у формі відкритих даних у разі якщо персональні дані знеособлені та захищені відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».

Тобто персональні дані, що обробляються суб’єктом владних повноважень – володільцем персональних даних не дотримано Закон України «Про захист персональних даних», оскільки в проєктах рішень Кременчуцької міської ради містяться персональні дані фізичних осіб (Прізвища, імена, по батькові, РНОКПП, адреси), які мають бути знеособлені та захищені.

 

ІІІ. При аналізі проєкту рішення «Про надання згоди комунальному підприємству «Теплоенерго» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області на укладання договору постачання природного газу», який винесено на розгляд Кременчуцької міської ради Полтавської області погоджуюся з висновком постійної депутатської комісії (17.06.2021 р.) з питань промисловості, будівництва, підприємницької діяльності, побутового, торговельного обслуговування та регуляторної політики (голова комісії Терещенко Д.Ю.) при розгляді питання №18 порядку денного «Про надання згоди комунальному підприємству «Теплоенерго» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області на укладання договору постачання природного газу» яка була підтримана членами комісії пропозиція щодо зняття питання на доопрацювання.

Окремо посадовим (службовим) особам та працівникам комунального підприємства «Теплоенерго» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області хочеться нагадати, що Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Цей Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує відповідні вартісні межі, встановлені п. 2 ч.1 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать підприємства, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання – діяльність, що здійснюється з забезпечення виробництва, транспортування та постачання теплової енергії споживачам.

Відповідно до Пояснювальної записки до проєкту рішення Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області «Про надання згоди комунальному підприємству «Теплоенерго» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області на укладання договору постачання природного газу», складеної Директором КП «Теплоенерго», вбачається, що комунальне підприємство КП «Теплоенерго» має намір укласти договір постачання природного газу на суму 70 468 026,88 грн., що складає більше 25% від вартості активів комунального підприємства «Теплоенерго» Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, згідно річної фінансової звітності за 2020 рік, без проведення процедури публічних закупівель, згідно до Закону України «Про публічні закупівлі», що є неприпустимим.

 

  1. Відповідно до п. 4 проєкту рішення «Про внесення змін до найменування та реорганізацію комунальних закладів культури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області» визначено, що Комунальний заклад культури «Кременчуцька міська централізована бібліотечна система для дітей» з бібліотеками-філіями буде реорганізовано шляхом приєднання до Комунального закладу культури «Кременчуцька міська публічна бібліотека» з відокремленими структурними підрозділами – філіями.

Згідно з проєкту рішення та пояснювальної записки така реорганізація проводиться з метою забезпечення прав громадян достатнім рівнем культурних потреб, дотримання принципів якості і доступності культурних послуг для всіх верств населення.

Внаслідок реорганізації буде скорочено бібліотеки – філії за наступними адресами:

Бібліотека-філія № 2 КЗК КМЦБС для дорослих, проспект Свободи, 77;

Бібліотека-філія № 2 КЗК КМЦБС для дітей проспект Свободи, 77;

Бібліотека-філія № 3 КЗК КМЦБС для дітей, вул. Воїнів Інтернаціоналістів, 11;

Бібліотека-філія № 6 КЗК КМЦБС для дорослих, пров. Арсенальний, 5;

Бібліотека-філія № 6 КЗК КМЦБС для дітей, вул. Миру, 13;

Бібліотека-філія № 7 КЗК КМЦБС для дорослих, пров. Гурамішвілі, 2;

Бібліотека-філія № 8 КЗК КМЦБС для дорослих, вул. Миру, 13;

Бібліотека-філія № 8 КЗК КМЦБС для дітей, вул. Велика Набережна, 17;

Бібліотека КЗК КМЦБС для дорослих, с. Потоки, вул. Шевченка, буд.1а;

Бібліотека КЗК КМЦБС для дорослих с. Придніпрянське, вул. Центральна, 62;

Пункт видачі с. Мала Кохнівка, вул. Шкільна, буд. 34 а.

Також визначено, що при реорганізації двох бібліотечних систем буде скорочено 77,5 штатних одиниць. Скорочення працівників відбуватиметься згідно законодавства України та буде виплачена вихідна допомога в розмірі не менше середньомісячного заробітку та щомісячно буде виплачуватися допомога по безробіттю для осіб, що не досягли пенсійного віку. В той же час, в пояснювальній записці до проєкту рішення зазначено, що станом на 01.01.2021 не передбачено видатків на утримання централізованої бібліотечної системи. Тому не зрозуміло за рахунок яких коштів буде проведено виплату вихідної допомоги?

Згідно з ч. 3 ст. 15 Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу» встановлено, що доцільність реорганізації та ліквідації бібліотек, що є у державній та комунальній власності, визначається відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах культури та мистецтв.

Як вбачається з пояснювальної записки до проєкту рішення Кременчуцька міська територіальна громада Кременчуцького району Полтавської області звернулась до Міністерства культури та інформаційної політики України за погодженням щодо реорганізації закладів культури базової мережі Кременчуцької міської територіальної громади Кременчуцького району Полтавської області, проте наявність такого погодження від Міністерства культури та інформаційної політики України не зазначено. Тобто, проєкт рішення «Про внесення змін до найменування та реорганізацію комунальних закладів культури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області» винесено на розгляд чергової сесії Кременчуцької міської ради без погодження Міністерства культури та інформаційної політики України, що є суттєвим порушенням чинного законодавства України.

Також, відповідно до додатку постанови Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2019 року № 72 «Про затвердження Державних соціальних нормативів забезпечення населення публічними бібліотеками в Україні», визначено, що кількість публічних бібліотек у містах з розрахунку на кількість жителів в населених пунктах з кількістю 100 – 500 тис. жителів – 1 публічна бібліотека у розрахунку на кожні 20 –25 тис. жителів. Згідно зі статистичними даними на території міста Кременчук мешкає 217710 мешканців (https://index.minfin.com.ua/ua/reference/people/town/kremenchug). Тобто, на 217 710 мешканців повинно бути, щонайменше, 9 публічних бібліотек, а проєктом рішення «Про внесення змін до найменування та реорганізацію комунальних закладів культури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області» передбачено збереження тільки 6 публічних бібліотек, а саме:

Кременчуцька міська публічна бібліотека – вул. Європейська, 66/13, м. Кременчук, Полтавська область, 39600;

Філія № 1 – просп. Лесі Українки, 13, м. Кременчук, Полтавська область, 39610;

Філія № 2 – вул. Соборна, 11, 9/16, м. Кременчук, Полтавська область, 39600;

Філія № 3 – вул. Соборна 12/16, м. Кременчук, Полтавська область, 39600;

Філія № 4 ім. І. Приходька – вул. І. Приходька, 32, м. Кременчук, Полтавська область, 39621;

Філія № 5 – вул. Республіканська, 65, м. Кременчук, Полтавська область, 39610.

Враховуючи описане вище, рекомендуємо зберегти в процесі реорганізації комунальних закладів культури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області такі публічні бібліотеки:

Бібліотека-філія № 2 КЗК КМЦБС для дорослих, проспект Свободи, 77;

Бібліотека-філія № 7 КЗК КМЦБС для дорослих, пров. Гурамішвілі, 2;

Бібліотека-філія № 8 КЗК КМЦБС для дітей, вул. Велика Набережна, 17.

Також підтримуємо та вважаємо об’єктивним рішення постійної депутатської комісії (24.06.2021) з питань бюджету, фінансів, соціально – економічного розвитку та інвестиційної політики (голова комісії Плескун О.В.) під час розгляду проєкту рішення № 11 «Про внесення змін до найменування та реорганізацію комунальних закладів культури Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області», яка вирішила утриматись від винесення даного питання на розгляд сесії.

ВИСНОВОК АНАЛІЗУ ПРОЄКТІВ РІШЕНЬ ШОСТОЇ СЕСІЇ КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ:

Зазначені в цьому аналізі проєкти рішень, які оприлюднені на офіційному сайті Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, мають бути доопрацьовані та приведені до норм чинного законодавства України.

 

 

Цей аналіз опубліковано за підтримки Європейського фонду за демократію (EED). Його зміст не обов’язково відображає офіційну позицію EED. Інформація чи погляди, висловлені у цьому матеріалі, є виключно відповідальністю його автору.